HOTELSKI SISTEMI

 

POSTOJE DVA OSNOVNA TIPA HOTELSKIH SISTEMA:

- NEZAVISNI (OFF-LINE)

- UMREŽENI (ON-LINE)

 

NEZAVISNI (OFF-LINE) SISTEMI SE NAJVISE PRIMENJUJU U SVETU, PREVASHODNO ZBOG NISKE CENE, A ZATIM I ZBOG JEDNOSTAVNE UGRADNJE I ODRŽAVANJA. ZA SISTEME OVOG TIPA NIJE POTREBNO DODATNO POLAGANJE KABLOVA, KAO NI DODATNI ZAHVATI NA INSTALACIJAMA U HOTELU.

 

NEZAVISNI (OFF-LINE) SISTEMI SASTOJE SE OD:

- ELEKTRONSKIH BRAVA KOJE SE NAPAJAJU PUTEM BATERIJA (VEK BATERIJE ZAVISI OD PROIZVOĐAČA)

- KOMPJUTERA ILI ZASEBNOG UREĐAJA NA KOME SE NALAZI UPRAVLJAČKI PROGRAM

- PROGRAMATORA ZA KODIRANJE KARTICA

- DODATNIH UREĐAJA KOJI OLAKSAVAJU RAD SA SISTEMOM

 

Za postavaljanje umreženih (on-line) sistema potrebno je postaviti kablove do svakih vrata. Oni svoju primenu nalaze u velikim hotelima (preko 500 soba). Cena instalacije ovih sistema je visoka, a održavanje opreme može biti komplikovano. Njihova prednost se ogleda u tome što se sve promene u sistemu događaju trenutno.

 

NAČIN FUNKCIONISANJA HOTELSKOG SISTEMA

 

Pri dolasku u hotel i posle prijavljivanja na recepciji gostu se izdaje kodirana kartica koja može biti višenamenska, a rok trajanja je ograničen, odnosno unapred određen periodom boravka gosta u hotelu. Sa tom karticom gost može da otvori vrata hotelske sobe, a zatim istu postavlja u ležište prekidača za štednju električne energije koji se nalazi na zidu u blizini ulaznih vrata. Umetanjem kartice u prekidač, uređaji i rasveta, koji se nalaze u sobi, dobijaju napon i spremni su za korišćenje. Na samom prekidaču postoji svetlosni indikator koji gostu omogućava da bez poteškoća umetne karticu u odgovarajući otvor u slučaju nedostatka dovoljnog prirodnog osvetljenja.

Prilikom izlaska iz sobe, gost vadi karticu iz prekidača, a napon u uređajima se održava još 15 sekundi kako bi se soba nesmetano napustila. Svi uređaji u sobi ostaju bez napajanja (izuzev mini bara) i time se eliminše mogućnost zaboravljanja gosta da isključi rasvetu ili neki od uređaja.

Brava se automatski zaključava prilikom zatvaranja vrata.Na karticu je moguće upisati dodatne informacije što omogućava gostu plaćanje hotelskih sadržaja (restoran, bar, bazen, sauna...) bez upotrebe novca.

Sobni sef omogućava ostavljanje vrednih stvari, a gost sam vrši odabir šifre za otvaranje sefa.

 

UPOTREBA KARTIČNOG SISTEMA U HOTELU PRUŽA NIZ PREDNOSTI, KAO ŠTO SU:

- VIŠI NIVO SIGURNOSTI HOTELA I GOSTIJU KOJI U NJEMU BORAVE

- KONTROLA DODATNIH SADRŽAJA KOJI SE PRUŽAJU GOSTU NA RASPOLAGANJE

- BOLJU KONTROLU ZAPOSLENIH U HOTELU

- POSEBNIM METODAMA ENKRIPCIJE ONEMOGUĆAVA SE KOPIRANJE KARTICA

JEDNOSTAVNA ZAMENA U SLUČAJU OŠTEĆENJA ILI GUBITKA KARTICE

 

Osoblje hotela putem očitavanja podataka sa brave može imati uvid u sva dešavanja na bravi, povećavajući time sigurnost i kredibilitet naspram gostiju i zaposlenih u hotelu u slučaju neprijatnih situacija Kartice poseduju više nivoa ovlašćenja, tako da sa njima pokrivamo sve strukture hotela, od vlasnika, osoblja, obezbeđenja, spremačica i naravno gosta. Prekidačima za električnu energiju smanjuje se mogućnost požara i povećava se ušteda energije hotela usled neprimerenog korišćenja.

Sefovi u sobama rasterećuju recepciju i osoblje hotela, jer ne postoji zadržavanje i gužva, uz opciju postojanja još jednog centralnog sefa unutar hotela.

Svi ovi sigurnosni sistemi omogućavaju lagodniji osećaj kod gosta, dok hotelu omogućavaju manje stresan i uspešniji rad.

JSN Venture template designed by JoomlaShine.com